Ben devlet memuru oldum


BEN DEVLET MEMURU OLDUM 
Adamın bir boğası varmış. Her gün 25-30 ineğe hap diye 
geçirirmiş. Veteriner Müdürlüğü bu boğaya göz koymuş: 
-Bu boğayı Mehmet’ten alırsak hem dairemiz para kazanır, hem de vatandaşın ineği tohumlanır demişler. 
Boğa 200 lira etmez, varmışlar: 
-Mehmet boğayı satan mı? 
-Satarım. 
-Ne istiyon? 
-400 lira. 
Boğayı almışlar. Boğa kötü bir ahırda. Buna saplı-samanlı yer döşemişler, pencereli ışıklı ahır yaptırmışlar, tımarı yerinde. Bir inek getirmişler. Hap diye, ikinci ineği getirmişler, gıcıyor, gıcıyor, bir türlü olmuyor, tövbe iş görmüyor.  Onu da zoraki becermiş. Üçüncü ineği getirmişler. Kafasını çıkarmıyor hiç bakmıyor .Demişler ki: 
-Bu Mehmet’in boğası orada işlek idi, buraya geldi pot oldu, acaba neden?  Çağırmışlar Mehmet’i. 
Mehmet: 
-Ben bir bununla gonuşuyum demiş, varmış boğanın yanına: 
Oğlum bende köşeye dizerdin tüm inekleri, buraya gelmişsin pot olmuşsun, suyuna yemine mi bakmıyorlar? Tımarına mı bakmıyorlar? Ney senin derdin? 
Boğa: 
-  Ağam ,sen bana karışma, ben artık devlet memuru oldum.   
( Hacı Hasan DANACI) 

Yorumlar