430. TOHUMLUĞUN MUSTAFA / 1000 KAYSERİ FIKRASI


430. TOHUMLUĞUN MUSTAFA 
  Tohumluğun Mahmut Ağa Allah’ın rahmetine kavuşur.Konu,komşu ve 
akrabaları cenazenin başına toplanırlar.Yakınları ağlaşıyor,diğerleri ise ağlayanları teselli etmeye çalışıyorlar.(Bu sülalenin muziplikleri ise herkes tarafından bilinmektedir.) 
  Oğlu Mustafa cenazenin başında ağlamaktadır.Bu arada üzüntüsünü 
sesli olarak dile getirir. 
    -Doktor,doktor gezdirdim de derdine çare bulamadım. 
AĞOOOOOM,AĞOOOOOM. 
 Bu sırada yanında oturmakta olan Kaşıkçıların Şükrü hemen atılır. 
      -Git adam git.Ne doktoru,adamcağıza bir aspirin dahi almadın,der.     
  Bu söze bozulan Mustafa: 
    -Lan oğlum ölümüze de mi ağlatmayacaksınız.Durun da ağama bir 
ağlayım.  der. 
     Bu sırada yan tarafta oturan Foto Ali Öner söze atılır. 
  -Doktor,doktor gezdirdim de derdine çare bulamadım.Oy Ağooooom 
oy,Devetaş’tan su getirdim de karnında lüp lüp etti, oy Ağoooom oy, der. 
Bu söz üzerine herkes gülmeye başlar.Ölüyü ve ölü evini unutup bir 
düğün evine çevirirler.   (Ali Cengiz) 

Yorumlar