999. Abraham'ın Dişleri / KAYSERİ FIKRALARI


Ispanya' dan Yahudiler Türkiye ye geldiğinde çeşitli vilayetlere yerleşmişler, Kayseri'mize de Abraham isimli bir Yahudi tesrif etmis ve gelir gelmez burada ticaret yapmanin yollarini aramaya baslamis, Kayseri liler uyaniktir, midyat'a pirincegiderken eldeki bulgurdan olma deselerde o kollari sivamis ve en iyi ticareti kim yapar diye sorusturmaya baslamis, herkes Ahmet aga diye bir esnafi gostermis oda bir ziyaret edeyim diye Ahmet aganin dukkanina gitmis. Bakmis ki dukkan bombos Ahmet aga da bir sandalyede oturmus cayini yudumluyor, lafa girmis ve 
Ahmet aga sen ne is yapipta para kazaniyorsun bu bos dukkanda demis. Ahmet aga da ben havada karada herseyi alip satarim demis, Abraham o nasil oluyor diyince bak simdi seninlede alisveris yapalim diyerek Abraham in dişine musteri olmus, demiski Abraham senin dişin ölene kadar senin sonra benim olsun zaten ölunce bir isine yaramaz bir fiyat soyle demis.Abraham biraz dusununce napacaksa bu benim dişimi zaten olunce varsin hayrini gorsun diyerek epey yuksek bir fiyat olan 15 altin istemis, Ahmet aga da hic ikiletmeden 15 altini saymis. Parayi alan Abraham sevincle dukkandan cikmis ve kendi kendine en akillilari buysa ben koseyi dondum diye dusunmus.aradan 2 gun gecmis Ahmet aga yaninda 3-4 kisi ile Abraham in yanina gelmis ve: yav Abraham açele su agzini ac musteri getirdim demis, Abraham saskin bir halde ne diyon Ahmet aga diye yanitlamis.Ahmet aga bunlar musteri bi agzina bakacaklar anlasirsak satacagim disini demis.Abraham caresiz acmis agzini, bakmislar begenmeyip gitmisler, 3-4 gun sonra Ahmet aga yine 2 kisiyi almis yanina Abrahami ziyarete gitmis.Yav Abraham hele su agzini bi ac, musterim var demis Abraham biraz sinirli ama mecbur acmis agzini pazarlik yine gerceklesmemis. Abrahan iyice deli olmus bu ise, birkac gun sonra Ahmet aga yine 3 adamla gelipte Abraham in dislerini gormeye gelmis, yanindakiler gidince Abraham Ahmet aga ya: Yav Ahmet aga ne bu boyle arkadas pazardaki at a essege donderdin beni gelen disime bakiyor giden disime bakiyor boylede olmazki demis. Ahmet aga gayet sakin napalim Abraham musteri getiriyorum ayni sartlarda satmaya calisiyorum dişini ticaret bu deyince Abraham geri sat arkadas dişimi demis pismanlikla. Ahmet aga arkasina yaslanmis ve olur Abraham 25 altin ver dişin senin olsun, durumun vahametini anlayan Abraham 25 altina dişini Ahmet agadan geri satin almis.
( o gunden sonra Abrahamdan haber alinamamis)
Kaynak Kişi: Mehmet Özhaseki

Yorumlar