HEYBET AĞANIN VALİLİĞİ

Darsiyak’ta (Kayabağ) bir Heybet Ağa varmış. Pek bir geliri olmadığı halde çok güzel giyinirmiş. Bir gün yaya olarak köyünden Kayseri’ye gelirken bir atlı ardından yetişmiş. Heybet Ağayı tanımayan bu atlı bu güzel giyimli adamın kim olduğunu merak etmiş. Heybet Ağa: 
-Ben Kayseri Valisiyim, demiş. 
Atlı: 
-Ama nasıl olur, diyecek olmuş, Heybet Ağa devam etmiş: 
-Kimseye söyleme... Yanıma kimseyi almadım, bir yeri teftiş ettim geliyorum, bazen yalnız olmak daha iyi olur. 
Atlı, açıklamayı inandırıcı bulmuş. Kendi atından inip Heybet Ağayı atına bindirmiş. Atın ipinden at sahibi tutmuş, Heybet Ağa atın üstünde gururlu bir şekilde çevreyi seyrediyor. Kağnı Pazarına gelmişler. Orada Heybet Ağayı tanıyan biri: 
-Yahu Heybet Ağa, bu atı nereden buldun diye bağırıyormuş. Heybet Ağa, sus diye işaret ettikçe adam bağırmaya devam ediyormuş. Atın sahibi durumu anlayınca, Heybet Ağayı attan indirdiği gibi kendi kendine söyleniyormuş: 
-Anlamalıydım, dağ başında yalnız gezen vali olur mu, anlamalıydım. (Mehmet Özet) 

Yorumlar