584.CAZGIR AHMET AĞA

Hayvanlar  pazarının Kayseri’ de Atpazarı denilen semte  kurulduğu dönemlerde, adamın  birisi  inek almak için pazara gelir. Sıkı bir araştırma ve pazarlık sonunda danası yanında bir inek satın alır. İnek satıcısına 2.000(İki bin) Lira ödeme yapar. İnek satıcısı derki: 
-Bu inek günde tam iki teneke süt verir. Aman bu hayvana iyi sahip ol,  der. 
Adam inekle danasını birlikte evin yolunu tutar. İlk iki gün satıcının söylediği gibi  süt miktarını alır. Birkaç gün sonra  inek sütünü azaltır. Süt miktarı bir tenekeye kadar düşer.Bir müddet sonrada süt bir litreye kadar iner. Adam üzülmeye başlar.  Ben  en iyisi bu hayvanı satıp elden çıkarayım der. Pazara  çeker. Ancak hayvana alıcı çıkmaz. Hayvanın yüzüne bakan bile olmaz.  Üzülen adam bir ağacın altına oturur ve kahrından ağlamaya başlar: 
-Ben mahvoldum, ben bittim diye. Saçını başını yolar.  Tam o sırada Cazgır Ahmet Ağa lakabı ile anılan  bir adam oradan geçerken, adamın ağladığına bakar dayanamaz ve sorar: 
-Neden ağlıyorsun be adam? Der. Adam başından geçenleri bir bir anlatır.Cazgır Ahmet Ağa derki: 
-Senin hayvanlarını satarım. Ancak 2000 liranın üzerini ben alırım. İnek sahibi çok sevinir. Binbir teşekkür eder. Cazgır Ahmet Ağanın  elini öper. Beni sıkıntımdan kurtaracaksın der ve dua eder. Ahmet Ağa ineğin sahibine: 
-Sen hiçbir şeye karışmadan öyle seyredeceksin. Tamam mı? Der. Adam boynunu büküp bir vaziyette  peki der. Ahmet Ağa ineğin yularından  tutar pazara gelir. Yüksek bir yere çıkar ve başlar yüksek sesle konuşmaya: 
-Gelin ahali gelin! Bu hayvanı hiç gördünüz mü?  Bu inek günde iki  teneke süt verir.Bu hayvanın süt damarları çift ve kalın. Böylesi  görülmedi! 
Cazgır Ahmet  Ağa öyle bir anlatmaya başlar ki, bütün pazardaki kalabalık oraya toplanır. Cazgır Ahmet Ağa heyecanlı heyecanlı anlatırken ineğin sahibi, Ahmet Ağanın  çeketinin eteğini  ucundan çekmeğe başlar. Bir çeker, Ahmet Ağa aldırmaz. İki çeker aldırmaz. Adam dayanamaz.Yüksek sesle: 
-Ahmet Ağa!.. Ahmet Ağa!... 
Ahmet Ağa başını çevirir bakar  sert sert: 
-Ne var? Ne diyorsun? Diye bağırır. Adam sevinçli sevinçli: 
-Ahmet Ağa, Ahmet Ağa senin anlattığın gibi ise satmasak mı acaba diyorum. 
(Atila TİMUÇİN) 

Yorumlar