Papazın ölü gömmesi

İstiklal Savaşı sıralarında Zincidere’de Müslüman erkek vefat eder. Cenazenin defin işlemini yapacak bir imam bulunamaz. Ölünün yakınlarından biri, Endürlük köyünün topal papazının geldiğini görünce sevinerek, yanındakilere:
-İmam bulamadık ama, papaz efendi geliyor. Madem o da din adamı, o cenazeyi kaldıralım, der.
Papaz efendiyi çevirirler, durumu anlatırlar. Papaz:
-Ben hiç Müslüman cenazesi kaldırmadım. Hem ben namaz kılmayı, kıldırmayı, dualarınızı okumayı bilmem. Bunun için ben cenazenizi kaldıramam, der.
Bunun üzerine bıçağını çeken delikanlı:
-Sen şu cenazeyi kaldırmazsan ben senin ölünü gömmeyi bilirim.
Bunun üzerine topal papaz:
-Dur sinirlenme, namazını siz kılın ben gömeyim, der.
Papazın dediğini yerine getirirler ve sonunda ölü mezara konulur. Papaz:
-Eh ölüsün sen, Endürlük’ten geliyordum ben. Ne mendebur ölüymüşsün, başında bulundum ben. Aldıysan veresin, verdiysen alasın.
Dedikten sonra, dua ettiğini zannedenlere:
Hadi gömün, der.

Yorumlar