Kayserili ile Zoolog

Kayserili trende çalıştığı zoologdan ne iş yaptığını sorar. Zoolog
hayvanlara ait bilgi sahibi olduğunu kısa yoldan anlatır, Kayseriliye. Fakat bu iş bir türlü Kayserilinin aklına yatmaz:
Siz dünyadaki tüm hayvanları biliyor musunuz?
-Evet, der zoolog.
Kayserili biraz düşündükten sonra:
-Peki senin bilmediğin hiç hayvan yok mu?
-Evet benim bilmediğim hiç hayvan yok.
-Ya varsa?
-Olamaz.
-Olur olmaz derken iş iddiaya biner. Kayserili:
Bilirsen 10 lira vereceğim. Bilmezsen 100 liranı alırım. Sen de bana bir hayvan soracaksın. Bilirsen 100 liranı alırım, bilmezsem 10 lira veririm.
Kayserilinin bu çıkışına biraz sinirlenen zoolog:
-Kabul ediyorum sor.
Kayserilinin sorusu şu olur:
-Söyle bakalım üç ayaklı hayvan nerede yaşar?
Zoolog düşünür, taşınır:
-Bilemedim, der.
Kayserili:
-Bilemediğine göre ver bakalım 100 lirayı.
Zoolog 100 lirayı verir ve hemen soruyu yapıştırır:
-Siz söyleyin üç ayaklı hayvan nerede yaşar?
Kayserili düşünmeden paranın 10 lirasını uzatır zoologa ve:
-Al şu 10 liranı ben de bilmiyorum.

Yorumlar