Trabzonlu, Diyarbakırlı, Kayserili

Bir Trabzonlu, bir Diyarbakırlı ve bir Kayserili bu dünyadan öteki aleme aynı anda göç ederler. Bir hafta sonra Trabzonluyu sağ salim aralarında gören hemşerileri merakla sorarlar:
Ya sen ölmemiş miydin?
Daha geçen hafta seni yıkadık, kefenledik, törenle gömdük, helvanı da yedik, nasıl oluyor da sen buradasın şimdi?
Trabzonlu cevap verir:
-Sormayın arkadaşlar, orası da aynı burası gibi imiş, rüşvet, kapkaç, hile, dolan her şey aynıymış...
Böyle olunca kapıdaki görevliye bizi tekrar dünyaya gönderebilir misin dedim, o da 5 YTL verirsen hallederiz dedi, ben de bastım parayı, geldim, şimdi buradayım, der.
Bunu duyan arkadaşları peki seninle beraber giden bir Kayserili ve Diyarbakırlı vardı onlara ne oldu diye sorarlar.
Trabzonlu şöyle der:
Vallahi ben kapıdaki görevliye 5 YTL'yi verip tam gelirken arkamdan şu konuşmaları duydum: Kayserili:
-Abi 3.5'a olmaz mı? Ayağımız alışsın diye pazarlık ediyordu......
Diyarbakırlı:
- Bana ne, ben vermem, devlet versin diye çıkışıyordu....

Yorumlar