Kayserili ile Trabzonlu

Kayserili ile Trabzonlu zengin olmak için Amerika’ya gitmişler.
Orada Trabzonlu iş bulamamış ve aç kalmış. Bir gün Amerika’nın sokaklarında dolaşırken tam yanında güzel bir araba durmuş. İçinden çok şık giyimli bir adam inmiş. Adam bakmış ki bu Kayserili arkadaşı. Ona sormuş:
-Yahu arkadaşım. Sen nasıl oldu da bu kadar zengin oldun? Ben daha karnımı bile doyuramıyorum, şu yaptığın işi anlat ta ben de zengin olayım, demiş.
Kayserili:
-Makine ile adamların fallarına bakıyorum, demiş ve oradan uzaklaşmış. Bir gün Kayserili çarşıda dolaşırken Trabzonlu arkadaşına rastlamış. Arkadaşı o kadar şık giyinmiş ki aynı artistlere benzemiş. Kayserili ona sormuş:
Daha dün açken bugün birden bire nasıl zengin oldun? Demiş.
Sadece senin makineyi biraz daha geliştirdim. Adamlar ellerini koydukları zaman elleri içinde kalıyor. Ben de adamların ellerini kurtarmak için el başına 500 dolar alıyorum, demiş.
Kayserili şaşkın:
-Yahu daha önce benim aklıma gelmedi, demiş.

Yorumlar